• Тариф для маршруток. Навіщо Київ підвищив ціну проїзду до 8 грн

Тариф для маршруток. Навіщо Київ підвищив ціну проїзду до 8 грн

. \\ Спорт \\ АТО

Источник: uainfo.org

Чи виріше подорожчання проїзду в міському транспорті Києва транпортні проблеми столиці?



Вперше в сучасній історії міста комунальний транспорт став дорожчим за приватні маршрутні таксі. Тариф на разовий проїзд в наземному транспорті збільшився в два рази. Окрім того ще більше зросла вартість проїзних квитків. Таким чином пасажирам чітко вказали, що проїзні квитки зроблені лише для галочки і користуватись ними непотрібно.



Чому так сталось? Спробуємо розібратись.



Ключові проблеми з транспортом Києва



1. Гостра нестача водіїв в комунальному транспорті. В комунальних автопарках водії зараз працюють в основному в дві зміни та лише з одним вихідним днем. Але навіть в такому форматі роботи відчувається нестача кадрів. Не завжди є кому виїхати в рейс - кількість автобусів в автопарках вже давно більша за кількість водіїв.



Основна причина такої нестачі – низька зарплата, та складні умови праці. Як результат на сьогодні в місті працює лише 325 автобусів, хоча в 2013 році їх працювало 397, а до 2009 року - більше 500.



Також скорочується кількість тролейбусів. Якщо наприкінці 2016 року їх виходило на маршрут близько 410 одиниць, то сьогодні лише 361.



2. Дуже сильна зношеність приватних маршрутних таксі. З 1600 маршруток лише 25% можна вважати відносно новими, решта випущені в період 2002-2008 років, тобто їм більше 10 років.



Основна причина – багато років в місті не проходили конкурси, не було якихось вимог до перевізників, не було розуміння куди рухатись. Відповідно в період з 2009 до 2014 року новий рухомий склад майже не купувався. А саме в цей період почали застарівати перші "Богдани" які в той час складали основу перевезень в місті.



3. Кількість транспорту не відповідає потребам громадян. В пікові години люди не з першого разу можуть потрапити в салон рухомого складу.



Чому це сталось?



Міська влада публічно оголосила, що кошти отримані від збільшення тарифів підуть на збільшення заробітних плат. Окрім того було оголошено: за рахунок зменшення дотацій транспорту будуть фінансуватись ремонти доріг та інші витрати.



Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету



Таким чином міська влада практично прямим текстом вказує на те що вона не планує за кошти бюджету вирішувати транспортні проблеми і перекладає їх на плечі громадян.



З іншого боку в місті курсує приватний транспорт який не фінансується з бюджету, але там також існує потреба привести до ладу рухомий склад. Міські перевізники не раз зазначали про те що за поточного тарифу оновлювати рухомий склад  їм важко. Окрім того, в ситуації коли маршрутне таксі коштує ₴5-7, а автобус – ₴4 є досить велика частка пасажирів яка буде чекати саме більш дешевий транспорт.



Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету.



Що зміниться для пасажирів? 



В короткостроковій перспективі нічого. Тобто за одну ніч автобуси не відремонтуються, а їх кількість не збільшиться. Але зміниться те що маршрутки стали дешевшими за комунальний транспорт, або мають таку саму ціну. Тепер пасажир зможе не чекати комунальний транспорт, а їхати в тому, що перший прийшов, або навпаки - чекати більш дешеву маршрутку.



Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції - давно відомий містянам Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбувадеться.



Читайте також: Чому у Києві з проїзним квитком не зекономиш



Що зміниться для комунального транспорту? 



В місцях, де комунальний транспорт не має альтернатив, виручка збільшиться. З іншого боку практично знищений сегмент коротких перевезень.



В місті досить багато місць, де люди користувались громадським транспортом щоб проїхати декілька зупинок до найближчого метро. Такий пасажир був дуже вигідним для перевізника: їде мало, а платить по повній.



Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції, це такий самий давно відомий Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбудеться



Але їхати за 8 грн кількість бажаючих буде небагато, а з іншого боку маршруті таксі мають вільний тариф і можуть запропонувати пасажиру підїхати дешевше. Хтось піде пішки, хтось поїде маршруткою. На сьогодні важко прогнозувати як довго протримається подібна ситуація. Чисто економічно тариф 4 грн на коротких маршрутах цілком рентабельний і може ще довго триматись.



Отже кількість платних пасажирів в комунальному транспорті зменшиться і насправді важко спрогнозувати чи перекриє зростання тарифу зменшення кількості платних пасажирів та дотацій з боку міста.



Це подорожчання в першу чергу подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Це питання відкрите.



Читайте також: Якість роботи київського транспорту після зростання тарифу на проїзд не поліпшиться. Проте автори ідеї, схоже, і не мали того на увазі



Досвід Києва показує що не завжди суттєве збільшення тарифу йде на користь. Наприкінці 2008 року відбулось подорожчання проїзду з 50 копійок до 2 грн, але потім його зменшили до 1,5 грн. Вже на початку 2009 року ми отримали потужну транспортну кризу, яка сталась через суттєве скорочення фінансування перевезень, в результаті чого кількість автобусів на маршрутах зменшилась майже в два рази, а також було закрито більше десятка маршрутів.



В сухому підсумку це подорожчання в першу чергу - подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Питання відкрите.



Підписуйся на сторінки UAINFO у FacebookTwitter і Telegram

Источник: uainfo.org

Чи виріше подорожчання проїзду в міському транспорті Києва транпортні проблеми столиці?



Вперше в сучасній історії міста комунальний транспорт став дорожчим за приватні маршрутні таксі. Тариф на разовий проїзд в наземному транспорті збільшився в два рази. Окрім того ще більше зросла вартість проїзних квитків. Таким чином пасажирам чітко вказали, що проїзні квитки зроблені лише для галочки і користуватись ними непотрібно.



Чому так сталось? Спробуємо розібратись.



Ключові проблеми з транспортом Києва



1. Гостра нестача водіїв в комунальному транспорті. В комунальних автопарках водії зараз працюють в основному в дві зміни та лише з одним вихідним днем. Але навіть в такому форматі роботи відчувається нестача кадрів. Не завжди є кому виїхати в рейс - кількість автобусів в автопарках вже давно більша за кількість водіїв.



Основна причина такої нестачі – низька зарплата, та складні умови праці. Як результат на сьогодні в місті працює лише 325 автобусів, хоча в 2013 році їх працювало 397, а до 2009 року - більше 500.



Також скорочується кількість тролейбусів. Якщо наприкінці 2016 року їх виходило на маршрут близько 410 одиниць, то сьогодні лише 361.



2. Дуже сильна зношеність приватних маршрутних таксі. З 1600 маршруток лише 25% можна вважати відносно новими, решта випущені в період 2002-2008 років, тобто їм більше 10 років.



Основна причина – багато років в місті не проходили конкурси, не було якихось вимог до перевізників, не було розуміння куди рухатись. Відповідно в період з 2009 до 2014 року новий рухомий склад майже не купувався. А саме в цей період почали застарівати перші "Богдани" які в той час складали основу перевезень в місті.



3. Кількість транспорту не відповідає потребам громадян. В пікові години люди не з першого разу можуть потрапити в салон рухомого складу.



Чому це сталось?



Міська влада публічно оголосила, що кошти отримані від збільшення тарифів підуть на збільшення заробітних плат. Окрім того було оголошено: за рахунок зменшення дотацій транспорту будуть фінансуватись ремонти доріг та інші витрати.



Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету



Таким чином міська влада практично прямим текстом вказує на те що вона не планує за кошти бюджету вирішувати транспортні проблеми і перекладає їх на плечі громадян.



З іншого боку в місті курсує приватний транспорт який не фінансується з бюджету, але там також існує потреба привести до ладу рухомий склад. Міські перевізники не раз зазначали про те що за поточного тарифу оновлювати рухомий склад  їм важко. Окрім того, в ситуації коли маршрутне таксі коштує ₴5-7, а автобус – ₴4 є досить велика частка пасажирів яка буде чекати саме більш дешевий транспорт.



Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету.



Що зміниться для пасажирів? 



В короткостроковій перспективі нічого. Тобто за одну ніч автобуси не відремонтуються, а їх кількість не збільшиться. Але зміниться те що маршрутки стали дешевшими за комунальний транспорт, або мають таку саму ціну. Тепер пасажир зможе не чекати комунальний транспорт, а їхати в тому, що перший прийшов, або навпаки - чекати більш дешеву маршрутку.



Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції - давно відомий містянам Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбувадеться.



Читайте також: Чому у Києві з проїзним квитком не зекономиш



Що зміниться для комунального транспорту? 



В місцях, де комунальний транспорт не має альтернатив, виручка збільшиться. З іншого боку практично знищений сегмент коротких перевезень.



В місті досить багато місць, де люди користувались громадським транспортом щоб проїхати декілька зупинок до найближчого метро. Такий пасажир був дуже вигідним для перевізника: їде мало, а платить по повній.



Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції, це такий самий давно відомий Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбудеться



Але їхати за 8 грн кількість бажаючих буде небагато, а з іншого боку маршруті таксі мають вільний тариф і можуть запропонувати пасажиру підїхати дешевше. Хтось піде пішки, хтось поїде маршруткою. На сьогодні важко прогнозувати як довго протримається подібна ситуація. Чисто економічно тариф 4 грн на коротких маршрутах цілком рентабельний і може ще довго триматись.



Отже кількість платних пасажирів в комунальному транспорті зменшиться і насправді важко спрогнозувати чи перекриє зростання тарифу зменшення кількості платних пасажирів та дотацій з боку міста.



Це подорожчання в першу чергу подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Це питання відкрите.



Читайте також: Якість роботи київського транспорту після зростання тарифу на проїзд не поліпшиться. Проте автори ідеї, схоже, і не мали того на увазі



Досвід Києва показує що не завжди суттєве збільшення тарифу йде на користь. Наприкінці 2008 року відбулось подорожчання проїзду з 50 копійок до 2 грн, але потім його зменшили до 1,5 грн. Вже на початку 2009 року ми отримали потужну транспортну кризу, яка сталась через суттєве скорочення фінансування перевезень, в результаті чого кількість автобусів на маршрутах зменшилась майже в два рази, а також було закрито більше десятка маршрутів.



В сухому підсумку це подорожчання в першу чергу - подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Питання відкрите.



Підписуйся на сторінки UAINFO у FacebookTwitter і Telegram

Источник: dneprcity.net



351692_500x317.jpg


Чи виріше подорожчання проїзду в міському транспорті Києва транпортні проблеми столиці?


Вперше в сучасній історії міста комунальний транспорт став дорожчим за приватні маршрутні таксі. Тариф на разовий проїзд в наземному транспорті збільшився в два рази. Окрім того ще більше зросла вартість проїзних квитків. Таким чином пасажирам чітко вказали, що проїзні квитки зроблені лише для галочки і користуватись ними непотрібно.


Чому так сталось? Спробуємо розібратись.


Ключові проблеми з транспортом Києва


1. Гостра нестача водіїв в комунальному транспорті. В комунальних автопарках водії зараз працюють в основному в дві зміни та лише з одним вихідним днем. Але навіть в такому форматі роботи відчувається нестача кадрів. Не завжди є кому виїхати в рейс — кількість автобусів в автопарках вже давно більша за кількість водіїв.


Основна причина такої нестачі – низька зарплата, та складні умови праці. Як результат на сьогодні в місті працює лише 325 автобусів, хоча в 2013 році їх працювало 397, а до 2009 року — більше 500.


Також скорочується кількість тролейбусів. Якщо наприкінці 2016 року їх виходило на маршрут близько 410 одиниць, то сьогодні лише 361.


2. Дуже сильна зношеність приватних маршрутних таксі. З 1600 маршруток лише 25% можна вважати відносно новими, решта випущені в період 2002-2008 років, тобто їм більше 10 років.


Основна причина – багато років в місті не проходили конкурси, не було якихось вимог до перевізників, не було розуміння куди рухатись. Відповідно в період з 2009 до 2014 року новий рухомий склад майже не купувався. А саме в цей період почали застарівати перші "Богдани" які в той час складали основу перевезень в місті.


3. Кількість транспорту не відповідає потребам громадян. В пікові години люди не з першого разу можуть потрапити в салон рухомого складу.


Чому це сталось?


Міська влада публічно оголосила, що кошти отримані від збільшення тарифів підуть на збільшення заробітних плат. Окрім того було оголошено: за рахунок зменшення дотацій транспорту будуть фінансуватись ремонти доріг та інші витрати.


Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету


Таким чином міська влада практично прямим текстом вказує на те що вона не планує за кошти бюджету вирішувати транспортні проблеми і перекладає їх на плечі громадян.


З іншого боку в місті курсує приватний транспорт який не фінансується з бюджету, але там також існує потреба привести до ладу рухомий склад. Міські перевізники не раз зазначали про те що за поточного тарифу оновлювати рухомий склад їм важко. Окрім того, в ситуації коли маршрутне таксі коштує ₴5-7, а автобус – ₴4 є досить велика частка пасажирів яка буде чекати саме більш дешевий транспорт.


Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету.


Що зміниться для пасажирів?


В короткостроковій перспективі нічого. Тобто за одну ніч автобуси не відремонтуються, а їх кількість не збільшиться. Але зміниться те що маршрутки стали дешевшими за комунальний транспорт, або мають таку саму ціну. Тепер пасажир зможе не чекати комунальний транспорт, а їхати в тому, що перший прийшов, або навпаки — чекати більш дешеву маршрутку.


Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції — давно відомий містянам Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбувадеться.


Читайте також: Чому у Києві з проїзним квитком не зекономиш


Що зміниться для комунального транспорту?


В місцях, де комунальний транспорт не має альтернатив, виручка збільшиться. З іншого боку практично знищений сегмент коротких перевезень.


В місті досить багато місць, де люди користувались громадським транспортом щоб проїхати декілька зупинок до найближчого метро. Такий пасажир був дуже вигідним для перевізника: їде мало, а платить по повній.


Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції, це такий самий давно відомий Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбудеться


Але їхати за 8 грн кількість бажаючих буде небагато, а з іншого боку маршруті таксі мають вільний тариф і можуть запропонувати пасажиру підїхати дешевше. Хтось піде пішки, хтось поїде маршруткою. На сьогодні важко прогнозувати як довго протримається подібна ситуація. Чисто економічно тариф 4 грн на коротких маршрутах цілком рентабельний і може ще довго триматись.


Отже кількість платних пасажирів в комунальному транспорті зменшиться і насправді важко спрогнозувати чи перекриє зростання тарифу зменшення кількості платних пасажирів та дотацій з боку міста.


Це подорожчання в першу чергу подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Це питання відкрите.


Читайте також: Якість роботи київського транспорту після зростання тарифу на проїзд не поліпшиться. Проте автори ідеї, схоже, і не мали того на увазі


Досвід Києва показує що не завжди суттєве збільшення тарифу йде на користь. Наприкінці 2008 року відбулось подорожчання проїзду з 50 копійок до 2 грн, але потім його зменшили до 1,5 грн. Вже на початку 2009 року ми отримали потужну транспортну кризу, яка сталась через суттєве скорочення фінансування перевезень, в результаті чого кількість автобусів на маршрутах зменшилась майже в два рази, а також було закрито більше десятка маршрутів.


В сухому підсумку це подорожчання в першу чергу — подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Питання відкрите.



Іван ЧЕРНИШ


Сообщить об ошибке — Выделите орфографическую ошибку мышью и нажмите Ctrl+Enter





Источник: dneprcity.net



351692_500x317.jpg


Чи виріше подорожчання проїзду в міському транспорті Києва транпортні проблеми столиці?


Вперше в сучасній історії міста комунальний транспорт став дорожчим за приватні маршрутні таксі. Тариф на разовий проїзд в наземному транспорті збільшився в два рази. Окрім того ще більше зросла вартість проїзних квитків. Таким чином пасажирам чітко вказали, що проїзні квитки зроблені лише для галочки і користуватись ними непотрібно.


Чому так сталось? Спробуємо розібратись.


Ключові проблеми з транспортом Києва


1. Гостра нестача водіїв в комунальному транспорті. В комунальних автопарках водії зараз працюють в основному в дві зміни та лише з одним вихідним днем. Але навіть в такому форматі роботи відчувається нестача кадрів. Не завжди є кому виїхати в рейс — кількість автобусів в автопарках вже давно більша за кількість водіїв.


Основна причина такої нестачі – низька зарплата, та складні умови праці. Як результат на сьогодні в місті працює лише 325 автобусів, хоча в 2013 році їх працювало 397, а до 2009 року — більше 500.


Також скорочується кількість тролейбусів. Якщо наприкінці 2016 року їх виходило на маршрут близько 410 одиниць, то сьогодні лише 361.


2. Дуже сильна зношеність приватних маршрутних таксі. З 1600 маршруток лише 25% можна вважати відносно новими, решта випущені в період 2002-2008 років, тобто їм більше 10 років.


Основна причина – багато років в місті не проходили конкурси, не було якихось вимог до перевізників, не було розуміння куди рухатись. Відповідно в період з 2009 до 2014 року новий рухомий склад майже не купувався. А саме в цей період почали застарівати перші "Богдани" які в той час складали основу перевезень в місті.


3. Кількість транспорту не відповідає потребам громадян. В пікові години люди не з першого разу можуть потрапити в салон рухомого складу.


Чому це сталось?


Міська влада публічно оголосила, що кошти отримані від збільшення тарифів підуть на збільшення заробітних плат. Окрім того було оголошено: за рахунок зменшення дотацій транспорту будуть фінансуватись ремонти доріг та інші витрати.


Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету


Таким чином міська влада практично прямим текстом вказує на те що вона не планує за кошти бюджету вирішувати транспортні проблеми і перекладає їх на плечі громадян.


З іншого боку в місті курсує приватний транспорт який не фінансується з бюджету, але там також існує потреба привести до ладу рухомий склад. Міські перевізники не раз зазначали про те що за поточного тарифу оновлювати рухомий склад їм важко. Окрім того, в ситуації коли маршрутне таксі коштує ₴5-7, а автобус – ₴4 є досить велика частка пасажирів яка буде чекати саме більш дешевий транспорт.


Збільшенням тарифів міська влада вирішує одразу дві проблеми – дає приватним маршруткам ліпшу економіку та зменшує потребу в дотаціях з бюджету.


Що зміниться для пасажирів?


В короткостроковій перспективі нічого. Тобто за одну ніч автобуси не відремонтуються, а їх кількість не збільшиться. Але зміниться те що маршрутки стали дешевшими за комунальний транспорт, або мають таку саму ціну. Тепер пасажир зможе не чекати комунальний транспорт, а їхати в тому, що перший прийшов, або навпаки — чекати більш дешеву маршрутку.


Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції — давно відомий містянам Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбувадеться.


Читайте також: Чому у Києві з проїзним квитком не зекономиш


Що зміниться для комунального транспорту?


В місцях, де комунальний транспорт не має альтернатив, виручка збільшиться. З іншого боку практично знищений сегмент коротких перевезень.


В місті досить багато місць, де люди користувались громадським транспортом щоб проїхати декілька зупинок до найближчого метро. Такий пасажир був дуже вигідним для перевізника: їде мало, а платить по повній.


Це дасть маршруткам додатковий фінансовий ресурс, який можливо буде використаний для інвестування в оновлення рухомого складу. Втім ці інвестиції, це такий самий давно відомий Богдан А092, але з низькопідлоговим майданчиком в кінці автобусу. Тобто якогось суттєвого покращення умов перевезень не відбудеться


Але їхати за 8 грн кількість бажаючих буде небагато, а з іншого боку маршруті таксі мають вільний тариф і можуть запропонувати пасажиру підїхати дешевше. Хтось піде пішки, хтось поїде маршруткою. На сьогодні важко прогнозувати як довго протримається подібна ситуація. Чисто економічно тариф 4 грн на коротких маршрутах цілком рентабельний і може ще довго триматись.


Отже кількість платних пасажирів в комунальному транспорті зменшиться і насправді важко спрогнозувати чи перекриє зростання тарифу зменшення кількості платних пасажирів та дотацій з боку міста.


Це подорожчання в першу чергу подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Це питання відкрите.


Читайте також: Якість роботи київського транспорту після зростання тарифу на проїзд не поліпшиться. Проте автори ідеї, схоже, і не мали того на увазі


Досвід Києва показує що не завжди суттєве збільшення тарифу йде на користь. Наприкінці 2008 року відбулось подорожчання проїзду з 50 копійок до 2 грн, але потім його зменшили до 1,5 грн. Вже на початку 2009 року ми отримали потужну транспортну кризу, яка сталась через суттєве скорочення фінансування перевезень, в результаті чого кількість автобусів на маршрутах зменшилась майже в два рази, а також було закрито більше десятка маршрутів.


В сухому підсумку це подорожчання в першу чергу — подарунок приватним перевезенням, які зможуть значно поліпшити свій економічний стан за рахунок пасажирів. А от чи стане краще комунальному перевізнику? Питання відкрите.



Іван ЧЕРНИШ


Сообщить об ошибке — Выделите орфографическую ошибку мышью и нажмите Ctrl+Enter